Två roliga misstolkningar

Förra veckan på jobbet, så står jag vid kaffet o plockar, arbetskamraten cilla ropar från kassan:

C:Marcus kan du lyfta upp mig.
M:varför det?
C:så jag kan ta ner den här skylten.
M:Nej,jag är inte försäkrad ifall min rygg går av.
C:Jag mena du kan ju lyfta upp mig med el trucken som står bakom dig.
M: jaha oj,visste inte att den stod där(skäms lite)

Då sara hörde allt så börja hon skratta,hon skratta fan så hon grina. Gick till crille o berätta och alla andra som jobbade den dagen. Det tog flera dagar in dom släppte detta,själv tyckte ja inte att det var så roligt skämdes mest, för att C kanske tog illa upp. Men roligt att andra kan ha kul åt detta.


Och idag så berätta the boss "crille" en sak.

Crille: Frida kan du gå in på kontoret o skriva ut blablablabla(de va nått inte så viktigt).
Frida:ok
Frida kommer ut från kontoret och går till cillan o säger:
Frida: Ja var inne på kontoret och rörde på musen men inget hände. Kan inte du gå in o försöka, o se om musen funkar.
Crille som hörde allt höll på o tappa hakan va fan sa hon?tänkte han.
Cillan kommer ut o säger att inget händer dom båda går till crille o säger:
c o f: musen till datorn på kontoret fungerar inte, vi har både försökt att röra musen men inget händer.



Ja det kan tolkas på olika sätt,beror på hur man tänker :) men skrattade när han berättade detta :)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0