FAN VA LEDSEN JA BLIR

Fan va ledsen,sur,arg jag blir när jag hör sådant som jag hörde på radion på väg till jobbet idag. Hans namn är  Ingemar Westlund. Han är en av många som blir misshandlad psykiskt av polisen och rätten. Får det gå till så här? När ska detta ta slut? Finns det inte folk med lite vett  som fattar dom här jävla besluten vi kan ju slopa hela jävla skiten släng alla poliser i en grop o täck över skiten med jord o häst skit o ko skit o fan allt... Låt sverige sköta sig själv inget lär ju bli sämre.

Berättelsen är lång kan ta en bit av den. ingemar 69 och hans fru agneta 63 bodde i ett litet samhälle,Och agneta skulle rasta hunden på kvällen,timmarna gick men hemma satt ingemar o väntade men igen hund och framföallt ingen agneta syntes till. Så ingemar gick ut för att kolla efter va sin fru var någonstans. Han hittade henne död,han slog nummret till sos. Några timmar senare var han anklagad för att dödat sin fru. här kommer lite stycken i från aftonbladet:

Ingemar Westlund, 69, häktades misstänkt för att ha mördat sin fru, Agneta, 63.

Först efter fem månader avfördes han från utredningen.Nu har polisutredningen kommit fram till vad som orsakade Agnetas död – en älg.

- - - - - - - - - - -

En 14 månader lång mardröm är över.

Den började 5 september förra året när Agneta Westlund försvann under en kvällspromenad med familjens hundvalp i Lofthammar.

Efter några timmars letande hittade maken Ingemar sin hustru i vattenbrynet till Frisksjön mellan Loftahammar och Valdemarsvik.

Hon var livlös och hade skador på kroppen.

– Jag blev förskräckt och förberedde mig på det värsta, så jag kontaktade genast SOS, berättar Ingemar

- - - - - - - - - - - - -

Polisen konstaterade att Agneta hade dött av yttre våld. Ingemar, som hade hört underliga ljud innan han hittade sin hustru, framförde teorin om att ett viltdjur låg bakom hennes död.

Men åklagaren avfärdade olycksteorin. Hon menade att Ingemar med kraftigt våld hade dödat sin hustru.

Tre dagar senare häktades han.

Men det gick inte fastställa dödsorsaken och de hårstrån som hade hittats på Agneta kom inte från Ingemar.

- - - - - - - - - - - - - -

Jag och mina barn bad på våra bara knän att jag inte skulle behöva begrava min hustru samtidigt som jag var misstänkt för att ha mördat henne. Men vi fick ingen respons från vare sig åklagare eller polis. Inför 300 gäster var jag tvungen att ta farväl av Agneta misstänkt för att vara hennes mördare, berättar Ingemar.

- - - - - - - - - - - - -

Först fem månader senare ringde en lokaltidningsjournalist och meddelade att åklagaren lagt ner förundersökningen mot Ingemar.

Och nu visar SKL:s analyser att de hårstrån som hittades på Agneta kommer från ett hjortdjur. På hennes kropp ska det också ha funnits spår av älgsaliv.

Först nu – 13 månader senare – har polisen kontaktat två älgexperter vid Lantbruksuniversitet i Umeå. Enligt dem är det mycket troligt en älg ligger bakom dödsfallet.

- - - - - - - - - - - - - -

Älgen ska först ha blivit skrämd av hunden och sen attackerat Agneta när hon försökte skydda hunden.

– Det här får jag reda på i ett kort brev. Inga frågor om hur jag mår eller ursäkter får jag efter allt jag och mina barn har gått igenom, säger Ingemar.

- - - - - - - - - - - -

För Ingemar och hans familj känns det skönt att fallet äntligen fått en lösning. Men han är chockad över det bemötande han har fått av polisen.

– Det här har varit en häxprocess och en mardröm för mig och mina barn. I flera månader pekades jag oskyldigt ut för att ha mördat min fru. Trots det har varken polis eller åklagare bemödat sig att svara på mina frågor. Man tror inte att det kan gå till så här.

- - - - - - - -  --  --

 

Lite kortfattat men ska det gå till så här?

 

  • Trots att djurhår hittades på Agnetas kropp analyserades inte dessa ordentligt. Polisen var övertygad om att dessa kom från hunden, men när det kom fram att det inte stämde blev håren liggande.
  • 326 förhör hölls under förundersökningen. Men det fanns inga uppgifter som pekade ut Ingemar som gärningsman.
  • Trots expertishjälp från rättsläkare från flera andra europeiska länder kunde man inte fastställa hur kvinnan hade fått de grova skador hon hade på kroppen.
  • Kalmarpolisen tog hjälp av polisen i Östergötland och rikskriminalpolisens gärningsmannaprofilgrupp. Men ingen kunde få fram uppgifter som pekade på att Ingemar var skyldig.
  • Under utredningens gång har Ingemar aldrig fått träffa åklagaren. Han fick beskedet att han inte var misstänkt längre av en journalist. Polisen har inte velat besvara hans frågor om vad som hänt under utredningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6218401.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6201214.ab

är arg,sur, ledsen, just nu tänker jag på hur ingemar mår,hur hans familj mår. Detta är så otroligt fel. Detta var allt för mig vi ses eller hörs....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0